«Укрзалізниця» перенесла тендер на страхування пасажирів в 2016 році – є ризик, що відбір страховиків знову буде непрозорим

hundai teplovoz

«Укрзалізниця» створює структуру для відбору страховиків, які продаватимуть страховки пасажирам залізничного транспорту. Страховики побоюються, що тендер знову буде непрозорим.

Враховуючи, що з 1 грудня 2015 УЗ почала роботу в новій якості – як публічне акціонерне товариство, виникла необхідність розробки нового механізму укладення договорів страхування, у тому числі і договорів страхування пасажирів від нещасних випадків на залізничному транспорті, пише видання “Капітал”.

Який саме механізм відбору страховиків створює «Укрзалізниця» в прес-службі не уточнили, але повідомили, що саме ця робота стала причиною перенесення тендера для страховиків, який повинен був відбутися 31 грудня 2015.

«Пунктом 6 протоколу № 12 засідання правління ВАТ« Укрзалізниця »дію договорів страхування, термін яких закінчився 31.12.2015, у тому числі договорів страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті, продовжено на 2 місяці», – йдеться в повідомленні прес-служби «Укрзалізниці ».

Таким чином, довгоочікуваний на страховому ринку тендер УЗ проведуть в кінці лютого – початку березня 2016 року. В даний момент страхування пасажирів продовжують здійснювати переможці конкурсу, проведеного в 2014 році: страхові компанії «Брокбізнес», «Домінанта», «Інтер-Поліс» і «Раритет».

Тендер в 2014 році також був проведений не з першого разу, і тільки після розгорівся навколо нього скандалу.

Зокрема, як повідомлялося раніше, керівництво «Укрзалізниці» спочатку обрало замість декількох страховиків тільки одну компанію «Інтер-Поліс», в якій сукупна частка УЗ і держави становить більше 50%. Цього страховика адміністрація залізниць призначила без жодного тендеру. Але після того, як на страховому ринку піднявся справжній шквал обурення, заступник генерального директора УЗ Максим Бланк заявив, що буде проведено конкурс, при підготовці якого врахують побажання страхового ринку.

Такий підхід призвів до того, що в 2015 році тарифи по страхуванню пасажирів на залізниці зменшилась відразу в десять разів – з 1,5-3% до 0,15-0,25%.
Як наслідок, у 2015 році обсяги премій із страхування пасажирів УЗ скоротилися майже в п’ять разів: якщо в 2014-му вони становили 60300000. Грн, то минулого – 10500000 грн.

Майже на стільки ж зменшилися і офіційні відрахування страховиків у фонди «Укрзалізниці» – з 41 млн грн (у 2014-му) році до 7,3 млн грн (2015). При цьому виплати постраждалим пасажирам зросли майже на 15% – з 283,8 тис до 312,3 тис грн.

Однак у страховиків немає впевненості, що «Укрзалізниця» не спробує зберегти колишні схеми в страхуванні, які працювали на шкоду десятків мільйонів пасажирів.

Непрямим доказом того, що УЗ не планує проводити прозорі тендери по страхуванню пасажирів, експерти називають той факт, що фахівці залізниці, впроваджуючи новий механізмом страхування, не звернулися за консультацією до жодної з трьох громадським організацій страховиків.

Тому багато великих страхових компаній, у тому числі і «дочки» іноземних груп, не вірять, що нововведення УЗ приведе до очищення цього ринку від схем.

Єдиним способом зробити страховий бізнес на пасажирах прозорим експерти називають введення страхування відповідальності самого перевізника. «Страхуватися повинен перевізник, а не пасажири, тоді й підходи до цього виду захисту в« Укрзалізниці »будуть іншими: вибирати почнуть не” своїх », а надійних страховиків», – упевнений президент ЛСОУ Олександр Філонюк.

Відповідний проект закону №3732 «Про внесення змін до деяких законів України щодо обов’язкового страхування відповідальності перевізника за шкоду, заподіяну життю, здоров’ю пасажирів і третіх осіб» був розроблений Міністерством інфраструктури та зареєстрований у Верховній Раді 28 грудня 2015. Страховики розраховують, що закон буде прийнятий в 2016 році. | Капітал

04210, Україна, м Київ
пр. Героїв Сталінграда 4, корпус 6а

тел/факс 495-54-65 (66,67)

E-mail: referent@ufi.kiev.ua