Що корисного МТСБУ зробило для ринку ОСАЦВ, страховиків та постраждалих в 2015 році?

 

pic05826

МТСБУ в 2014 році затвердив «Дорожню карту» роботи – маршрут МТСБУ щодо розвитку ринку ОСАЦВ на другу половину 2014-2015 роки. – “Зараз, підбиваючи підсумки роботи за цей період, ми орієнтуємося на завдання, які були позначені в Дорожній карті: виконані вони чи ні, і наскільки ефективно”, – заявив Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко.

– “Оцінюючи виконання Дорожньої карти, не можу сказати, що повністю задоволений на 100% за всіма пунктами. Коли ми розробляли її, ми не очікували, що так затягнеться прийняття нового закону« Про ОСАЦВ », що не дає нам можливості реалізувати проекти електронного полісу і прямого врегулювання в повному обсязі “.

Не всі запропоновані Бюро механізми боротьби з демпінгом і недорезервування були однозначно прийняті членами Бюро, було певне протидія і оспорювання, незважаючи на те, що механізми довели свою ефективність. Ще не завершені структурні реформи всередині самого Бюро. Зроблено багато, але хочеться зробити ще більше для забезпечення страхового захисту автомобілістів.

Що зроблено і яких результатів досягнуто?

1. Впровадження принципів інвестиційної діяльності МТСБУ, затверджених Президією.

Всі знають, що фонди Бюро – це на даний момент більш ніж 1 млрд. Грн. і це кошти, які «зарезервовані» для здійснення регламентних виплат постраждалим в ДТП в Україні та за кордоном, де винуватцями ДТП стають автомобілі з українськими номерами. І обов’язок Бюро – забезпечити збереження та ефективне управління цими коштами.

Для дотримання принципів прозорості управління фондами, безпеки та диверсифікації їх розміщення, їх рентабельності та ліквідності, Дирекція і Президія зробили наступні кроки:

– Затверджено низку документів, що регламентують інвестиційну діяльність Бюро: Положення про інвестиційну діяльність МТСБУ, Положення про інвестиційний комітеті МТСБУ, Положення про інвестиційну діяльність Бюро «Зелена карта»
– Впроваджені принципи розподілу повноважень між Президією, Дирекцією і інвестиційним комітетом
– З 05.03.2015 діє затверджений Президією перелік рекомендованих для розміщення коштів банків, який включає 9 найнадійніших і стабільних банків України. Кошти інвестуються на термін не більше 6 місяців з періодичним моніторингом ситуації в банківській сфері, що дозволяє підвищити безпеку їх розміщення.
– Перелік всіх депозитів і банків з кінця 2014 року з регулярним оновленням вивішується на сайті Бюро

Результат: отриманий інвестиційний дохід в 2015 році виріс майже вдвічі. Засоби Бюро розміщуються за прозорими принципами виключно в надійних банках, що дозволить нам уникнути ситуацій, подібних те, що сталася з «Брокбізнесбанком», де пропало понад 260 млн. Грн. з фондів Бюро. А це означає, що у Бюро є достатньо ресурсів, щоб виконувати всі свої зобов’язання перед постраждалими в ДТП.

2. Впровадження принципів корпоративного управління МТСБУ для збільшення ефективності роботи.

– Розроблена і затверджена Загальними зборами в жовтні 2014 року Декларація про принципи корпоративного управління МТСБУ, а в листопаді 2014 року рішенням Президії затверджений План реформування системи управління МТСБУ, розроблений на підставі принципів, затверджених в Декларації
– Дирекція і Президія доклали всіх зусиль, щоб у новій редакції закону «Про ОСАЦВ» в частині корпоративного управління Бюро були закладені принципи, які виключать можливість корупції, нецільового або неефективного розпорядження фондами Бюро
– 02.07.2015 Президія ухвалила проект змін до закону України «Про ОСАЦВ» в частині корпоративного управління МТСБУ, 06.07.2015 проект змін до Закону спрямований до профільного Комітету ВР. На даний момент йдуть консультації щодо остаточної редакції тих положень закону, які стосуються корпоративного управління Бюро.

3. Створення та впровадження механізмів зв’язування частини коштів страхових резервів в складі ФЗП з метою своєчасного і повного виконання зобов’язань перед потерпілими в ДТП.

– C 01.03.2015 Порядок формування і використання додаткового гарантійного внеску в ФЗП, який передбачає відрахування в разі несвоєчасного виконання членами МТСБУ своїх зобов’язань перед потерпілими
– З 01.05.2015 Порядок формування і використання додаткового гарантійного внеску, який передбачає відрахування в разі недотримання членами МТСБУ адекватної тарифної політики
– З 4 кварталу 2015 року Порядок проходить узгодження Координаційною радою МТСБУ (Нацкомфінпослуг).

Навколо цих внесків і ведеться і велася досить активна дискусія щодо їх необхідності, багато компаній, буду чесний, висловлювали невдоволення їх введенням. Найкращою відповіддю дадуть цифри: після впровадження цієї системи рівень скарг на страховиків скоротився з 4 376 у 2014 році до 2876 за підсумками 2015 року, тобто більш ніж в півтора рази.

4. Удосконалення системи управління ризиками, впровадження оновленого переліку і принципів формування показників діяльності членів МТСБУ ( «світлофор»).

– 26.03.2015 Загальні збори затвердили новий Порядок моніторингу діяльності страховиків-членів МТСБУ, в якому був повністю змінений підхід до оцінки діяльності страховика-члена МТСБУ щодо здійснення ОСАЦВ.
– Підсумки моніторингу щоквартально оприлюднюються на сайті Бюро і доступні всім бажаючим

Порядок моніторингу діяльності страховиків-членів МТСБУ – це документ, який страховики і страхувальники знають як «світлофор», в якому в зручній і наочній формі Бюро дає оцінку діяльності кожного страховика. Ми поміняли принципи розрахунку показників, покладених в його основу, внаслідок чого «світлофор» став інформатівней і об’єктивніше.

Також з метою удосконалення системи управління ризиками, вносився ряд зміни до Порядку замовлення, виготовлення, дистрибуції та обліку бланків страхових документів по ОСАГО.

5. Зміна принципів укладання, набрання чинності і контролю дійсності договорів ОСАЦВ шляхом впровадження «електронного полісу».

Про хід роботи над проектом «електронний поліс» багато писали і ЗМІ, і я особисто тут, в блозі, тому скажу дуже коротко: трохи більше ніж за рік (з лютого 2015 року, коли був затверджений паспорт проекту) повністю розроблено та протестовано технічне рішення для проекту. Крім того, виконана величезна робота над внесенням змін до закону «Про ОСАЦВ», що створюють необхідну нормативну базу для впровадження електронного полісу.

На жаль, повноцінне впровадження «електронного полісу» можливо тільки з прийняттям цих змін в законі «Про ОСАЦВ».

6. Створення організаційно-нормативних передумов до впровадження системи прямого врегулювання в ОСАГО.

Тут теж буду лаконічним: рік роботи над проектом завершився 25 березня 2016 підписанням угоди про добровільне прямому врегулюванні 17 страховими компаніями. Розраховуємо, що пряме врегулювання вступить в силу з 1 травня 2016 року, після отримання Бюро необхідних роз’яснень і рекомендацій від Антимонопольного комітету.

7. Створення ефективної системи здійснення регламентних виплат, які забезпечать ефективне використання коштів фонду захисту потерпілих МТСБУ, включаючи необхідні зміни в законодавство.

МТСБУ передає регламентні виплати на аутсорсинг страховикам. Уже проведено конкурс серед страхових компаній і укладені договори з обраними компаніями. Найближчим часом проект почне роботу, це дозволить раз і назавжди зняти питання і про розмір регламентних виплат МТСБУ, і зробити процес їх отримання більш зручним для постраждалих. Також Бюро відмовилося від роботи з акредитованими СТО, провело конкурс з вибору аварійних комісарів, прийняло рішення про проведення постійного технічного аудиту регламентних виплат, протидіючи можливому завищення сум без обмеження інтересів потерпілих в ДТП.

| Форіншурер

 

04210, Україна, м Київ
пр. Героїв Сталінграда 4, корпус 6а

тел/факс 495-54-65 (66,67)

E-mail: referent@ufi.kiev.ua