Featured Articles

 

Страховики в першому півріччі зібрали на чверть більше премій, ніж за аналогічний період минулого року - 13,4 млрд грн. Чисті премії (без урахування перестрахування) виросли на 40% - до 12,2 млрд грн.Такіе дані наводить ренкінг Insurance TOP. Його статистика свідчить про те, що перша двадцятка гравців ризикового страхування стрімко нарощує частку ринку - в першому півріччі на топ-20 ризикових страховиків довелося 5,9 млрд грн. премій, що на третину більше, ніж за аналогічний період минулого року (4,5 млрд). На другу двадцятку компаній довелося 1,3 млрд грн., На третю - 0,5 млрд грн премій.

З першої черги

Лідером другий квартал поспіль виступає «Уніка». Компанія не тільки зібрала майже 0,6 млрд грн премій, а й збільшила збори в порівнянні з минулим роком майже на 60%. Трохи менше темпи зростання у другій за величиною компанії «АХА Страхування» - майже 50%. Її збори склали трохи більше 0,5 млрд грн. «Такі темпи свідчать про вдалу маркетингову політику компаній», - вважає голова правління «Української страхової групи" Павло Нельга. Його компанія також входить в десятку лідерів (0,3 млрд грн), але зростання у неї більш скромний - 16% Самий високий приріст премій продемонструвала «дочка» польської страхової компанії PZU - понад 70% - до 345 млн грн. «За рахунок диверсифікації портфеля не тільки за видами страхування, але і по каналам продажів, - розповів" Капіталу "глава правління PZU в Україні Мачей Шишко, - Наприклад, на 58% збільшила обсяги продажів наша агентська мережа. Майже в 2,5 рази збільшилися обсяги інтернет-продажів і на 54% зросли премії в корпоративному каналі ».Експерти пояснюють зростання премій у топ-20 страховиків перетіканням бізнесу в ці компанії. «Зараз довіряють в основному великим компаніям і тим, у яких є іноземний капітал, - говорить голова наглядової ради компанії" ВУСО "Олександр Шойхеденко, - Крім того, у великих компаній велика частка корпоративних продажів. А корпоративний ринок падає повільніше, ніж роздрібний ».

Рекордні 330%

Якщо стрімке зростання премій у лідерів не викликає питань, то різке збільшення зборів у невеликих і середніх компаній - навпаки. Приміром, компанії «ХДІ Страхування», «Альянс», «Київ Ре», «Довіра і Гарантія», «Мега Гарант» збільшили збори премій в два рази, «Аско-Медсервіс» і «Український страховий капітал» на 200%, а компанія «Здорово» - на 330%. «У кожному випадку потрібно розбиратися, за рахунок яких видів страхування відбулося зростання. Наприклад, невелика компанія може укласти договір з великим підприємством по медичному страхуванню і у неї різко зросте обсяг премій », - припускає гендиректор компанії« Мега-Поліс »Олександр Бондарь.Но експерти сумніваються в тому, що великі корпоративні клієнти, особливо з іноземним капіталом, будуть сьогодні укладати договори з невеликими страховиками. «У багатьох компаній велике зростання премій через девальвацію гривні, так як у них в портфелях переважають види страхування," прив'язані "до валюти: авіаційні ризики," Зелена карта ", КАСКО і ДМС. Валюта різко подорожчала в цьому році, ось і зросли обсяги премій », - вважає голова правління компанії« Арсенал-Страхування »Сергій Авдеев.Руководітель« Аско-Медсервіс »Тетяна Павлюченко пояснила двократне зростання премій у своїй компанії переважанням в портфелі« автоцивілки », яка в цього року подорожчала на третину. «У інших компаній більш збалансований портфель, але на тлі зменшення купівельних можливостей українців, добровільні види страхування дали спад премій», - каже Павлюченко.А ось в компанії «Здорово» не прокоментували рекордний в першому півріччі зростання премій. Деякі експерти не виключають, що різке збільшення розміру зборів у ряду страховиків пов'язано зі схемами з виведення коштів з економікі.

Арьєргард страхування

Первая половина року не для всіх страховиків виявилася вдалою. Впали обсяги премій у таких відомих компаній, як «Альфа Страхування» (-26%), «Нафтагазстрах» (-48%), «Allianz Україна» (-52%), «Аско-Донбас Північний» (-25%). У кожної з них своя причина. Наприклад, «Allianz Україна» протягом 2014-2015 рр. звертала роздрібний бізнес. «Аско-Донбас Північний» постраждав через ситуацію на сході країни, де у компанії багато роздрібних клієнтів. «Нафтагазстрах» втратив великого клієнта, а «Альфа Страхування» підвели торгові мережі, за допомогою яких в минулі роки компанія добре заробила. «Сьогодні всі компанії працюють в умовах антикризових стратегій, і у кожного страховика вони індивідуальні, - пояснює Олександр Шойхеденко, - Одні компанії збільшують обсяг платежів, але жертвують прибутком. Тим самим вони збільшують клієнтську базу, але отримують збитки. Інші компанії, навпаки, роблять ставку на рентабельність ».Експерти не беруться прогнозувати, які страхові компанії найбільше постраждають у цьому році. «Дуже багато факторів вплинуло на ринок - девальвація гривні, політичні ризики, втрата клієнтів в Криму і на Донбасі. Страховики шукають можливість вижити в кризовий період, тому "турбулентність" ринку буде високою, як мінімум, до кінця року », - вважає голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В'ячеслав Черняховскій.А Олександр Бондар бачить в цьому навіть позитив:« Як в старі добрі часи страховики почали спілкуватися з клієнтами безпосередньо, а не через банки або автосалони. І стали думати про те, щоб заробити "по копієчки", продаючи недорогі продукти масовим клієнтам ». Це, на його думку, і є справжнім страхуванням.

По материалам: Капитал