Як телематика допомагає страховим компаніям економити гроші і залучати нових клієнтів

1

Обсяг виплат, які страховики здійснюють за договорами КАСКО, стає дедалі більше. 50 провідних страхових компаній України, згідно з рейтингом Insurance TOP, за 9 місяців 2016 року виплатили по КАСКО близько 3 млрд. Грн.


Серед причин збільшення виплат з автострахування в Україні як інфляція і девальвація, які призводять до зростання фактичних збитків, так і висока аварійність і зростання частоти збитків.

За даними Управління безпеки дорожнього руху МВС України, за 2015 рік у нашій країні відбулося близько 153 тис. Аварій, а за 2016 рік - майже 139 тис. ДТП. Зрозуміло, від несприятливої ​​ситуації на дорогах страждають і автомобілісти, і страхові компанії, які звалюють на свої плечі величезний тягар виплат.

Але досвід інших країн показує, що число страхових випадків (насамперед ДТП) можна звести до мінімуму і знизити загальну збитковість портфелів страхових компаній. Одна з найсвіжіших розробок, яка завойовує сусідні країни - страхова Телематика.

Телематика забезпечує постійний моніторинг руху автомобіля і оцінку стилю водіння його власника. За допомогою зібраних даних страховик може з точністю визначити ступінь ризику для кожного окремо взятого клієнта, і в підсумку сформувати справедливий тариф, який буде враховувати його досвід, навички та стиль водіння.


У країнах Європи існують різні системи телематики, але якщо говорити про Україну, то найкращі перспективи на страховому ринку мають продукти від компаній, які спеціалізуються на автомобільній безпеки. Їх системи можуть бути адаптовані під потреби будь-якого страховика, і виконувати не лише роль обладнання, яке зчитує інформацію про автомобіль.

Як приклад можна привести телематичне рішення BEinSURE від компанії Benish GPS, яке вже пройшло тестування у лідерів страхового ринку, і готово до експлуатації в «промислових» масштабах.

Володимир Гордєєв, директор з корпоративних продажів Benish GPS

По суті, BEinSURE - це комплекс сервісів з величезним функціоналом. За допомогою підключається до діагностичного роз'єм OBD-II мініатюрного пристрою, яке не обладнане ні GSM, ні GPS модулями, що забезпечує клієнтові повну конфіденційність, відбувається фіксація різких маневрів, перебудувань, прискорень, які впливають на ціну КАСКО і ризик настання страхового випадку.

Тому автовласник, який користується BEinSURE, зацікавлений в тому, щоб їздити обережніше, так як від манери його водіння, залежить знижка по КАСКО, на яку він може розраховувати. - «При акуратній їзді вартість поліса поступово зменшується, і знижка може досягати 50% від базового тарифу», - каже Володимир Гордєєв, директор з корпоративних продажів Benish GPS.

Виграє та страхова компанія, яка значно менше платить за збитками, так як її клієнти рідше потрапляють в ДТП. Плюс до всього, страховик отримує в своє розпорядження гнучку скоринговую модель, завдяки якій він може самостійно задавати параметри, що впливають на розмір знижки, індивідуально «налаштовуючи» умови страхування під кожного конкретного клієнта.

- «Ще одна перевага BEinSURE в тому, що він дає страхової компанії можливість вибудувати новий канал комунікації з клієнтом, повідомляючи йому через веб-інтерфейс або спеціальне мобільний додаток про акції, нові продукти і програмах, про зміни, які стосуються його договору, а також надаючи допомогу в непередбачених ситуаціях. Наприклад, у разі поломки автомобіля або в разі аварії », - каже Володимир Гордєєв.

І хоча Телематика поки що є для українського ринку екзотикою, страховики налаштовані по відношенню до подібних розробок більш ніж позитивно. Адже практика доводить: подібні рішення дають відчутне зниження збитків по моторному портфелю, до 20-30%. Тому цілком ймовірно, що вже до 2020 року до третини автомобілів в Україні будуть обладнані телематичними пристроями. Фориншурер